Πρώτο υβριδικό πλοίο από ελληνικό ναυπηγείο: Πότε μπαίνει σε δρομολόγια
Το πρώτο ελληνικό υβριδικό πλοίο φτιαγμένο εξ’ ολοκλήρου από ελληνικά χέρια έχει ξεκινήσει να «χτίζεται» στο Πέραμα στο ναυπηγείο Ψυχάλης και θα είναι έτοιμο σε περίπου οκτώ μήνες. Θα καλύπτει δρομολόγια της άγονης γραμμής και θα λειτουργεί με το 1/3 της κατανάλωσης καυσίμου των συμβατικών πλοίων.
Το συγκεκριμένο πλοίο, όπως και όλα τα υβριδικά, έρχονται να δώσουν απάντηση στην ανάγκη που υπάρχει για πιο «πράσινη» ναυτιλία, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.
Το συγκεκριμένο πλοίο θα ταξιδεύει στις ελληνικές θάλασσες και θα κάνει δρομολόγια άγονης γραμμής, θα έχει μήκος 41 μέτρα και πλάτος 9 μέτρα, θα παίρνει περίπου 350 επιβάτες και γύρω στα 25 αυτοκίνητα.
Όσον αφορά την ενέργεια, θα εγκατασταθεί σε αυτό σύστημα διαχείρισης ενέργειας, θα τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά πάνελ, αλλά και μια προωστήρια εγκατάσταση τροφοδοτούμενη από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και συστοιχίες μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας.
Στα λιμάνια θα λειτουργεί με αυτά και θα έχει μηδενικούς ρύπους, ενώ θα προστατεύει και το θαλάσσιο περιβάλλον. Παράλληλα, η κατασκευή του θα του επιτρέπει να ταξιδεύει με μεγάλο ύψος κύματος. Όσον αφορά την επένδυση για την κατασκευή του πλοίου, αυτή δεν θα υπερβαίνει κατά πολύ την κατασκευή ενός συμβατικού πλοίου.
Ωστόσο η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας αρχικά θα γίνεται μόνο στα λιμάνια, καθώς δεν υπάρχουν ακόμα σε αυτά οι υποδομές για να μπορεί να φορτιστεί το πλοίο.
Όπως είπε στο BusinessDaily ο επικεφαλής των ναυπηγείων, κ. Νικήτας Ψυχάλης «το συγκεκριμένο πλοίο θα κάνει τα ταξίδια με το 1/3 της κατανάλωσης σε καύσιμα και θα είναι και ασφαλές. Μέσα στα λιμάνια το πλοίο δεν θα βγάζει καπνό, θα έχει ησυχία και οι θάλασσές μας θα είναι καθαρότερες».
Όσον αφορά το αν υπάρχει ενδιαφέρον από τους Έλληνες πλοιοκτήτες να κατασκευάσουν υβριδικά πλοία, ο κ. Ψυχάλης θα πει στο BD ότι είναι πολλοί αυτοί που ενδιαφέρονται να κατασκευάσουν τέτοιου είδους πλοία, καθώς είναι οικονομικότερα και ουσιαστικά είναι το μέλλον. «Θα έχει 70% οικονομία στο πετρέλαιο στην κίνηση και τα λεφτά της επένδυσης θα τα βγάζει σε μια πενταετία από την εξοικονόμηση της ενέργειας», είπε ο κ. Ψυχάλης.
Να σημειωθεί ότι με την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας να αποτελεί έναν εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί, τα ηλεκτρικά πλοία αποτελούν το μέλλον για την μετεξέλιξη του κλάδου. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) δεσμεύτηκε το 2018 να μειώσει στο μισό τις εκπομπές ρύπων του ναυτιλιακού τομέα έως το 2050, ενώ οι «ηγέτες» του κλάδου ζητούν την πλήρη απανθρακοποίηση έως τα μισά του αιώνα που διανύουμε.
Σχετικά με τον κλάδο των ναυπηγείων που στην Ελλάδα τώρα δείχνει ότι κάτι πλέον κινείται, ο κ. Νικήτας Ψυχάλης, που ανήκει στην τέταρτη γενιά του ομώνυμου ναυπηγείου σχολίασε: «Μια χώρα σαν τη δική μας πρώτη στη ναυτιλία, δεν μπορεί να μην έχει ναυπηγεία για να γίνουν πλοία…».
πηγή >> BusinessDaily.gr