Ενοικίαση αυτοκινήτων στη Θάσο
Χωρίς Πιστωτική Κάρτα, Χωρίς Καμία Εγγύηση 
με Πλήρη Ασφάλεια 
με Μηδενική Απαλλαγή σε ΟΛΕΣ τις κρατήσεις

Ξεκινάει δρομολόγια το πρώτο ηλεκτρικό ταχύπλοο φέρι στο κόσμο

Με συμμετοχή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην έρευνα και την κατασκευή του πλοίου.


Το MS Medstraum, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ταχύπλοο στον κόσμο με μηδενικές εκπομπές ρύπων και ταξινομημένο ως ταχύπλοο, έφυγε από το νορβηγικό ναυπηγείο Fjellstrand στο νέο του λιμάνι, το Stavanger.

Το σκάφος κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας μια μοναδική μέθοδο κατασκευής στο νορβηγικό ναυπηγείο Fjellstrand. H ιδιαίτερη αυτή κατασκευή αυτή βοήθησε στη μείωση τόσο του κόστους παραγωγής όσο και του κόστους των μηχανικών μερών του και θα συμβάλει στο να γίνουν τα ηλεκτροκίνητα ταχύπλοα πλοία, ανταγωνιστικά τόσο από άποψη κόστους όσο και να είναι φιλικά προς το περιβάλλον σύμφωνα, με τη Maritime CleanTech την οργάνωση συνεργατών που ξεκίνησε και ίδρυσε το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα για μελέτη και ναυπήγηση του συγκεκριμένου πλοίου.

Το MS Medstraum με 30μέτρα μήκος, 9μέτρα πλάτος, 260 κόρους ολικής χωρητικότητας και μεταφορική ικανότητας έως 150 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα μαζί, θα εκτελεί τακτικά δρομολόγια μεταξύ Stavanger, Byøyene και Hommersåk στη Νορβηγία σύμφωνα με τη Kolumbus (εταιρεία μέσων μαζικής μεταφοράς).  Το τυπικό πρόγραμμα είναι για ταξίδια διάρκειας μεταξύ 35 και 40 λεπτών.
Με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων το φέρι διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες 550 kW και χωρητικότητα μπαταρίας 1524 kWh με ισχύ φόρτισης 2,3 MW.

Ο Edmund Tolo, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης στην Fjellstrand AS. δήλωσε: «Ήταν για εμάς μια πρόκληση η κατασκευή αυτού του πλοίου, καθώς δεν είχε υπάρξει ποτέ πριν κάτι παρόμοιο, αλλά μάθαμε πολλά. Τα γρήγορα επιβατηγά/οχηματαγωγά απαιτούν πολλή ενέργεια, επομένως χρειαζόμασταν να κάνουμε το Medstraum ελαφρύτερο και πολύ πιο αποτελεσματικό σε σχέση με τα παραδοσιακά ταχύπλοα». Είναι επαναστατικό το γεγονός ότι ένα σκάφος αυτού του μεγέθους μπορεί να ταξιδεύει με 23 κόμβους ταχύτητα για μια ολόκληρη ώρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια»

Το ναυπηγείο Fjellstrand στο Hardanger της Νορβηγίας αναφέρει ότι υπάρχουν περίπου 70 ferry με μηδενικές εκπομπές ρύπων που λειτουργούν στη Νορβηγία, αλλά το MS Medstraum είναι το πρώτο που ταξινομείται ως ταχύπλοο ferry.


Η εταιρεία (Kolumbus) που διαθέτει επί του παρόντος δέκα συμβατικά ταχύπλοα πλοία, εκτιμά ότι το Medstraum θα μειώσει τις εκπομπές του κατά 1.500 τόνους ετησίως, παρά το γεγονός ότι λειτουργεί στη διαδρομή που απαιτεί λιγότερο ενέργεια.

Το έργο για την ανάπτυξη του ταχύπλοου ferry περιελάβανε μια ευρεία συμμαχία εταιρειών με έδρα τη Νορβηγία, τη Γερμανία και την Ολλανδία και συμμετείχε επίσης τόσο το Πανεπιστήμιο στο Strathclyde στη Μεγάλη Βρετανία όσο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στην Αθήνα. Το Medstraum κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV GL – Maritime.

Η κατασκευή του πλοίου κόστισε περίπου 11 εκατομμύρια δολάρια με το 50 τοις εκατό του κόστους να έχει χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση ως έργο επίδειξης.


Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 15-8-2022 έως 21-8-2022

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 8-8-2022 έως 14-8-2022

Ταλαιπωρία για οικογένεια που επέλεξε τα ταξιδέψει από την Καβάλα για Θάσο – τρεις ώρες για ένα εισιτήριο

Έκκληση για φαγητό και νερό σε όσους επιχειρούν στη φωτιά – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 1-8-2022 έως 7-8-2022

Αναζωπύρωση στη φωτιά της Ποταμιάς στη Θάσο.

Εναέρια μέσα με το πρώτο φως στη μεγάλη πυρκαγιά στη Ποταμιά

Βελτιωμένη εικόνα του πύρινου μετώπου στη Θάσο

Μεγάλη ουρά στην Κεραμωτή με προορισμό τη Θάσο

Θάσιοι εθελοντές δασοπυροσβέστες στο πλευρό της Πυροσβεστικής

KavalaNews.gr | online