Λεωφορεία χωρίς οδηγό έως το 2030 στο Αμβούργο
Έως το 2030 στο Αμβούργο, δρομολογείται η λειτουργία ενός πρωτοποριακού υβριδικού σχεδίου, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται η κυκλοφορία μικρών λεωφορείων χωρίς οδηγό.
Σημειώνεται ότι το Αμβούργο παρέχει ήδη υπηρεσίες ridesharing με mini-bus με οδηγό και οι οποίες υποστηρίζουν το σχέδιο της αυτόνομης οδήγησης, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, γεγονός που θα δυσχέραινε την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου.
Σε πρώτη φάση, το δίκτυο αυτόνομης οδήγησης θα δοκιμαστεί στις αρχές του 2024, καλύπτοντας μία περιοχή 50 χιλιομέτρων. Τέλος, σε σχέση με την ασφάλεια, το σχέδιο προβλέπει ότι η επικοινωνία μεταξύ χειριστή και πελάτη θα είναι ψηφιακή, ενώ το ειδικό λογισμικό θα ειδοποιεί τον χειριστή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Ωστόσο, η περίπτωση εταιρείας υπηρεσίας ταξί χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ, η άδεια της οποίας ανακλήθηκε λόγω μη επαρκών εγγυήσεων ασφαλείας, φανερώνει ότι μπορεί να προκύψουν προβλήματα.
Στην πλήρη ανάπτυξή του, το εν λόγω σχέδιο προβλέπει ότι θα κυκλοφορούν 10.000 λεωφορεία μικρού μεγέθους χωρίς οδηγό, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν έως 5 άτομα που επιθυμούν να μετακινηθούν προς την ίδια κατεύθυνση, ενώ οι κρατήσεις των εισιτηρίων θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
Η πρώτη δοκιμή της υπηρεσίας, η οποία έχει τον τίτλο Autonomes Ridepooling έχει ήδη ολοκληρωθεί, με τον ομοσπονδιακό υπουργό μεταφορών να αναφέρει ότι η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί για την ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, καθώς και για τη διασφάλιση της κινητικότητας μέχρι το κατώφλι των πολιτών.
Η πρώτη δοκιμή της υπηρεσίας, η οποία έχει τον τίτλο Autonomes Ridepooling έχει ήδη ολοκληρωθεί, με τον ομοσπονδιακό υπουργό μεταφορών να αναφέρει ότι η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί για την ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους των μεγάλων πόλεων, καθώς και για τη διασφάλιση της κινητικότητας μέχρι το κατώφλι των πολιτών.
Σημειώνεται ότι το Αμβούργο παρέχει ήδη υπηρεσίες ridesharing με mini-bus με οδηγό και οι οποίες υποστηρίζουν το σχέδιο της αυτόνομης οδήγησης, κυρίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, γεγονός που θα δυσχέραινε την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου.
Σε πρώτη φάση, το δίκτυο αυτόνομης οδήγησης θα δοκιμαστεί στις αρχές του 2024, καλύπτοντας μία περιοχή 50 χιλιομέτρων. Τέλος, σε σχέση με την ασφάλεια, το σχέδιο προβλέπει ότι η επικοινωνία μεταξύ χειριστή και πελάτη θα είναι ψηφιακή, ενώ το ειδικό λογισμικό θα ειδοποιεί τον χειριστή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Ωστόσο, η περίπτωση εταιρείας υπηρεσίας ταξί χωρίς οδηγό στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ, η άδεια της οποίας ανακλήθηκε λόγω μη επαρκών εγγυήσεων ασφαλείας, φανερώνει ότι μπορεί να προκύψουν προβλήματα.
Σε κάθε περίπτωση, οι κρατιδιακές αρχές του Αμβούργου έχουν θέσει ως στόχο σε 4 χρόνια από τώρα, όταν θα φιλοξενούν το Παγκόσμιο Συνέδριο Δημοσίων Μεταφορών UITP Global Public Transport Summit 2027, η πόλη να έχει καταστεί πρότυπο στη Γερμανία στον τομέα της ψηφιακής κινητικότητας και οι επισκέπτες από όλο τον κόσμο να μπορούν να βρεθούν σε κάθε γωνιά της μέσω των αυτόνομων λεωφορείων της.
Οι πληροφορίες παρέχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων του Βερολίνου.
Οι πληροφορίες παρέχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων του Βερολίνου.
Διαβάστε επίσης :