🗓️ Στις 22 Ιουλίου 2025, παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού στο γκαράζ πλοίου από Κεραμωτή προς Θάσο.
Καμία βοήθεια. Καμία μεταφορά στο σαλόνι.
Η δικαιολογία; «Το ζήτησαν οι επιβάτες».
🔴 Όχι. Δεν είναι θέμα «επιλογής».
🔴 Είναι θέμα ευθύνης. Είναι θέμα αδιαφορίας.
📌 Η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας (Απρίλιος 2018) είναι σαφής:
Δεν επιτρέπεται παραμονή επιβατών στο γκαράζ, ακόμη και αν το ζητήσουν.
Το πλήρωμα οφείλει να βοηθά κάθε άτομο με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα στη μετάβαση στο σαλόνι.
Οι εταιρίες υποχρεούνται να διαθέτουν μέσα πρόσβασης και κατάλληλο προσωπικό.
Προβλέπονται διοικητικές κυρώσεις για παραβίαση των διατάξεων.
🔍 Ποιος έχει την ευθύνη;
✔️ Η εταιρία έχει την υποχρέωση να εξασφαλίζει τις τεχνικές προδιαγραφές, να βοηθά τους επιβάτες και να απαγορεύει σε όλους τη παραμονή στο γκαράζ του πλοίου!
✔️ Το Υπουργείο έχει την ευθύνη να νομοθετει να ελέγχει και να εφαρμόζει τις διατάξεις που το ίδιο θεσπίζει - όχι να αναζητά ημίμετρα.
✔️ Το Λιμενικό Σώμα είναι υπεύθυνο για την εφαρμογή του κανονισμού και την παρέμβαση σε κάθε παραβίαση ή καταγγελία.
Κανείς δεν μπορεί να παριστάνει ότι δεν γνώριζε.
Κανείς δεν μπορεί να κρύβεται πίσω από τα "θέλω" του επιβάτη.
🔴 Αν δεν μπορούν να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση για όλους να υπάρχουν οι ανάλογες κυρώσεις.
Η αναπηρία (ή όταν δεν μπορεί κάποιος να κινηθεί άνετα) δεν είναι εμπόδιο.
Η αδιαφορία είναι.