Ένα δελτίο τύπου από το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Καβάλας δεν είναι απλώς μια ενημέρωση – είναι ένα ξεκάθαρο καμπανάκι.
![]() |
Λιμένας Θάσου (φωτογραφία αρχείου) |
Οι ναυτεργάτες περιγράφουν με σαφήνεια καταστάσεις που όσοι ταξιδεύουν συχνά με φέρι ήδη γνωρίζουν καλά: πίσω από τη φαινομενικά ομαλή πορθμειακή σύνδεση Καβάλας – Θάσου, κρύβονται σοβαρές ελλείψεις στις υποδομές, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τόσο των επιβατών όσο και των πληρωμάτων.
🔎 Τι επισημαίνουν:
•Ελλείψεις σε θέσεις πρόσδεσης: Τα πλοία είναι περισσότερα από τις διαθέσιμες θέσεις.•Καταστροφή και ανυπαρξία βασικών υποδομών: Σπηλαιώσεις στο λιμάνι Λιμένα Θάσου, κατεστραμμένες και διαβρωμένες δέστρες, έλλειψη νερού/ρεύματος/τουαλετών.
•Ανεπαρκείς εγκαταστάσεις στην Κεραμωτή: Παρά την έντονη τουριστική κίνηση.
•Καμία ουσιαστική βελτίωση στον Πρίνο: Αν και εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό δρομολογίων.
🛠️ Τι ζητούν:
•Άμεση επισκευή και δημιουργία θέσεων πρόσδεσης.•Αντικατάσταση φθαρμένων δέστρων (μάπες).
•Βασικές υποδομές για επιβάτες και πληρώματα.
•Συνολική αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων.
❓Γιατί τώρα;
Το δελτίο τύπου δεν είναι τυχαίο. Βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της θερινής περιόδου και την κορύφωση της επιβατικής κίνησης. Τα προβλήματα που καταγγέλλονται μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά εμπόδια στα δρομολόγια ferry, αλλά και κινδύνους για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων και πλοίων.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή ασκεί πίεση στους αρμόδιους φορείς – χωρίς όμως να κατονομάζονται ευθέως:
1. Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και Οργανισμός Λιμένος Καβάλας (αρμοδιότητα για τις λιμενικές υποδομές).
•Αναφέρεται η έλλειψη συντήρησης (δέστρες, σπηλαιώσεις, υποδομές).Ζητείται δημιουργία/επισκευή θέσεων πρόσδεσης.
2. Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής
3. Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμος Θάσου, Δήμος Νέστου κ.λπ.)
•Η απουσία φροντίδας για την καλοκαιρινή επιβατική κίνηση υπονοεί ευθύνη και των δήμων.
4. Πιθανόν και Ναυτιλιακές Εταιρείες (έμμεσα)
•Η αναφορά σε "υπερβολικά πολλές δηλώσεις πλοίων" για λίγες θέσεις πρόσδεσης μπορεί να υπονοεί ευθύνη και σε επίπεδο συντονισμού, αν και η βασική κριτική παραμένει προς τις υποδομές, όχι τους πλοιοκτήτες.🔷Το δελτίο τύπου στοχεύει στην ανάληψη πολιτικής ευθύνης χωρίς ανοιχτή επίθεση. Είναι προειδοποίηση: «Αν δεν διορθώσετε τώρα τα προβλήματα, θα υπάρξουν επιπτώσεις το καλοκαίρι».
🔶Το Συνδικάτο ζητά όχι μόνο μέτρα για τα πληρώματα, αλλά και για τους επιβάτες. Τοποθετείται ως φορέας προστασίας του δημόσιου συμφέροντος – όχι απλά ως επαγγελματική ένωση.
🛳️Όποιος ταξιδεύει συχνά με φέρι, ξέρει καλά τι εννοούν. Τα προβλήματα δεν είναι καινούργια. Αυτό που αλλάζει είναι η ένταση με την οποία φωνάζονται.