Η κατρακύλα του αεροδρομίου της Καβάλας: Γιατί χάνει έδαφος από τη Θεσσαλονίκη
Σημαντική Μείωση της Κίνησης στο Αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος»
Το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας βρίσκεται αντιμέτωπο με συνεχή πτώση της επιβατικής κίνησης, καταγράφοντας μόλις 288.313 επιβάτες το εντεκάμηνο του 2024. Πρόκειται για μείωση κατά 30% σε σχέση με το 2018, όταν η συνολική διακίνηση επιβατών έφτανε τις 407.000. Οι διεθνείς πτήσεις ανέρχονται σε 230.571 επιβάτες, παρουσιάζοντας πτώση -6,7%, ενώ οι εσωτερικές παραμένουν περιορισμένες στους 57.742 επιβάτες.
Αεροδρόμιο Καβάλας (φωτογραφία αρχείου) |
Γιατί Υποβαθμίζεται το Αεροδρόμιο της Καβάλας
Η έλλειψη στρατηγικών επενδύσεων και η απουσία πτήσεων χαμηλού κόστους (low-cost) είναι βασικοί παράγοντες που εμποδίζουν την ανάπτυξη του αεροδρομίου. Σε αντίθεση με τη Θεσσαλονίκη, από όπου δραστηριοποιούνται εταιρίες όπως η Ryanair, η EasyJet και η Wizz Air, το αεροδρόμιο της Καβάλας δεν συνδέεται με σημαντικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Το αποτέλεσμα είναι η Καβάλα να υπολείπεται σημαντικά ακόμη και μικρότερων αεροδρομίων όπως της Μυτιλήνης και της Σάμου, τα οποία καταγράφουν έως και 86% περισσότερους επιβάτες.
Η Αντίθεση με τη Ραγδαία Ανάπτυξη του Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης
Αντίθετα, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης γιορτάζει το 2024 μια ιστορική επιτυχία, αγγίζοντας και πιθανόν ξεπερνώντας τα 7 εκατομμύρια επιβάτες. Η έντονη δραστηριότητα των low-cost εταιριών και η στρατηγική σύνδεση με 25+ ευρωπαϊκούς προορισμούς ενισχύουν τη θέση του ως κόμβου τουριστικής ανάπτυξης στη Βόρεια Ελλάδα.
Τι Σημαίνει η Πτώση για την Καβάλα
Η συνεχιζόμενη πτώση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Καβάλας προκαλεί έντονο προβληματισμό στους φορείς του τουρισμού και της τοπικής οικονομίας. Η περιοχή αντιμετωπίζει το φάσμα περαιτέρω υποβάθμισης αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όπως η προσέλκυση low-cost εταιριών και η βελτίωση των υποδομών.
Διαβάστε αναλυτικά για τις αιτίες και τις επιπτώσεις στο kavalanews.gr.