Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέλος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία -Οι απαγορεύσεις στην Ελλάδα, τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί

Τη λήψη μέτρων για τη μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα πλοία συστήνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω εγκυκλίου.

Για τα καλά έχει φουντώσει τους τελευταίους μήνες η συζήτηση για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία, με αφορμή κάποια περιστατικά πυρκαγιάς που δείχνουν να προκλήθηκαν από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών ΙΧ.

Άφιξη φέρι στη Κεραμωτή - φωτογραφία αρχείου

Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, μάλιστα, στο εξωτερικό έχουν υψώσει απαγορευτικό στη μεταφορά των μηδενικών ρύπων ΙΧ, τα οποία συν τω χρόνω αυξάνουν τη δημοφιλία τους, αποκτώντας όλο και περισσότερους θιασώτες.

Τι ισχύει στην Ελλάδα;
Στη χώρα μας το τοπίο διαλευκάνθηκε σε μεγάλο βαθμό με εγκύκλιο που εξέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα «Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ- Ο/Γ πλοία».

Σημειώνεται ότι στην εγκύκλιο δεν ορίζεται η υποχρεωτική λήψη μέτρων, αλλά δίνονται κατευθυντήριες γραμμές και γίνονται συστάσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ειδικότερα συστήνεται τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και τα υπόλοιπα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (υβριδικά, και όσα χρησιμοποιούν συστήματα CNG και LPG) να μπορούν να μεταφέρονται με επιβατηγά και φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία, αρκεί να μην είναι ασυνόδευτα, την ίδια ώρα που συστήνεται να απαγορεύεται η φόρτισή τους επί του πλοίου.

Προληπτικά μέτρα
⦁Κατά τη φόρτωση στο πλοίο των ηλεκτρικών και των υπόλοιπων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα θα πρέπει να επισημαίνεται ο τύπος κινητήρα τους, η θέση τους επί του πλοίου αλλά και να τοποθετείται από το πλήρωμα κατάλληλη σήμανση σε εμφανές σημείο των οχημάτων (π.χ. παρμπρίζ).

⦁Να επισημαίνεται στους επιβάτες-οδηγούς η ανάγκη για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Να μη μεταφέρονται όσα είναι ασυνόδευτα, όπως και αυτά που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους, στις μπαταρίες ή στις δεξαμενές τους. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.

⦁Παράλληλα, κατά τη φόρτωσή τους πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν το βάρος του, και ειδικά των ηλεκτρικών οχημάτων που είναι κατά 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

⦁H φόρτωση πρέπει να γίνεται σε μέρος όπου καλύπτεται από το υφιστάμενο κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων.

⦁Εξασφάλιση της λειτουργίας του συστήματος τεχνητού αερισμού και εξαερισμού του χώρου φόρτωσης (εφόσον είναι κλειστός χώρος φορτίου ro-ro ή ειδικής κατηγορίας όπως ορίζεται στην Οδηγία 2009/45/ΕΚ) κατά την φόρτωση – εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου. Ακόμα να προτιμάται η φόρτωση σε ανοικτούς χώρους, εφόσον υπάρχουν τέτοιοι και είναι πρακτικά εφικτό.

Συνεχής εποπτεία των ηλεκτρικών ΙΧ
Η εγκύκλιος συστήνει ότι πέρα από περιπολίες να υπάρχει επαγρύπνηση των αγημάτων πυρασφάλειας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα επί του πλοίου με έμφαση στους χώρους στοιβασίας τους.

Ακόμα και σε ένα πλοίο που δεν επιβάλλονται περιπολίες, εφόσον υπάρχει όχημα με εναλλακτικά καύσιμα σε αυτό οι περιπολίες πρέπει να γίνονται. Επίσης, ζητά τον εφοδιασμό όλων των πλοίων με τουλάχιστον 2 κατάλληλες φορητές συσκευές θερμικής απεικόνισης, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από τα μέλη του πληρώματος που εκτελούν τις περιπολίες, με 2 τουλάχιστον φορητούς ανιχνευτές τοξικών ή και εύφλεκτων αέριων, αλλά και εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης (CCTV) σε όλους τους χώρους οχημάτων.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά την εξοικείωση του πληρώματος που εκτελεί περιπολίες στον εντοπισμό εστιών κινδύνου και στις τεχνικές πυρόσβευσης, αλλά και τον εφοδιασμό του του πληρώματος που συμμετέχει στις περιπολίες με συσκευή θερμικής απεικόνισης και εξοπλισμό ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων και εξοικείωση στην ορθή χρήση τους.

Αντιμετώπιση πυρκαγιάς
Τέλος, μεταξύ άλλων συστήνεται ο εφοδιασμός των πλοίων με τουλάχιστον 2 ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων σε κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων (AFVs), με τουλάχιστον 2 εξαρτύσεις πυροσβέστη και με αυτόνομες αναπνευστικές συσκευές.

πηγή >> carandmotor.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναλυτικά δρομολόγια ferry Θάσου από 11 έως 17 Αυγούστου 2025 ανά εταιρία

📅 Καθημερινά δρομολόγια ferry για Θάσο  Τα δρομολόγια των ferry από Καβάλα προς Πρίνο και από Κεραμωτή προς Λιμένα Θάσου διατηρούνται σταθερά κάθε μέρα της εβδομάδας, από Δευτέρα έως Κυριακή. Οι ώρες αναχώρησης και η συχνότητα των δρομολογίων δεν αλλάζουν ούτε τα Σαββατοκύριακα. ⛴ Από Κεραμωτή προς Θάσο (Λιμένας): Περισσότερες από 40 αναχωρήσεις ημερησίως, περίπου κάθε μισή ώρα, από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το βράδυ. Τα πλοία αναχωρούν πάντα στην ώρα τους, ακόμα και σε ώρες με αυξημένη κίνηση. 👉 Τις πρωινές και απογευματινές ώρες μπορεί να υπάρχει περισσότερος κόσμος. ⛴ Από Καβάλα προς Θάσο (Πρίνος): Πέντε δρομολόγια την ημέρα, ιδανικά για όσους προτιμούν το λιμάνι της Καβάλας ή θέλουν να φτάσουν στη δυτική πλευρά του νησιού. 👉 Σε περιόδους αιχμής, καλό είναι να φτάνετε στο λιμάνι με αρκετό χρόνο για να αποφύγετε καθυστερήσεις. 📌 Αν ταξιδεύετε με αυτοκίνητο ή σε ώρες αιχμής, φροντίστε να βρίσκεστε στο λιμάνι τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα. Η αναμονή αξίζει, γιατί μόλ...

Δρομολόγια ferry Θάσου 18-24 Αυγούστου 2025 ανά εταιρεία

Για την εβδομάδα 11 έως 17 Αυγούστου 2025 , τα δρομολόγια ferry για Θάσο παραμένουν σταθερά, χωρίς αλλαγές ανάμεσα σε καθημερινές και Σαββατοκύριακα. Οι επιβάτες έχουν δύο επιλογές: ⦁Από το λιμάνι της Καβάλας προς Πρίνο Θάσου ⦁Από την Κεραμωτή προς Λιμένα Θάσου Και οι δύο γραμμές εξυπηρετούνται από διαφορετικές ναυτιλιακές εταιρείες με συχνά δρομολόγια. ⛴ Δρομολόγια Κεραμωτή – Θάσος (Λιμένας) Η πιο δημοφιλής γραμμή με περισσότερα από 40 καθημερινά δρομολόγια ferry . Τα πλοία αναχωρούν περίπου κάθε μισή ώρα, ξεκινώντας νωρίς το πρωί και συνεχίζοντας έως αργά το βράδυ. 👉 Τις ώρες αιχμής (πρωινές και απογευματινές) υπάρχει αυξημένη ζήτηση, ειδικά τον Αύγουστο. Γι’ αυτό είναι καλό να φτάνετε στο λιμάνι εγκαίρως. ⛴ Δρομολόγια Καβάλα – Θάσος (Πρίνος) Η γραμμή αυτή διαθέτει πέντε αναχωρήσεις την ημέρα και αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους ταξιδεύουν από την Καβάλα προς Θάσο με αυτοκίνητο ή θέλουν να φτάσουν στη δυτική πλευρά του νησιού. 👉 Στις μέρες αιχμής του Αυγούστου, η πρ...

Δρομολόγια ferry Θάσου 25-31 Αυγούστου 2025

Συνεχίζονται κανονικά τα δρομολόγια ferry προς Θάσο, όπως όλο το καλοκαίρι, με αμείωτο ρυθμό και τακτικές αναχωρήσεις καθημερινά από Δευτέρα έως Κυριακή. ⛴ Κεραμωτή – Λιμένας Θάσου Η πιο πολυσύχναστη γραμμή, με περισσότερα από 40 δρομολόγια ημερησίως, από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, σχεδόν ανά μισή ώρα. ⛴ Καβάλα – Πρίνος Πέντε αναχωρήσεις καθημερινά, ιδανική για ταξιδιώτες με αυτοκίνητο ή για όσους κατευθύνονται στη δυτική πλευρά του νησιού. 👉 Τις μέρες αιχμής, συνιστάται να βρίσκεστε στο λιμάνι τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την αναχώρηση για ομαλή επιβίβαση. Δείτε όλα τα δρομολόγια στους πίνακες παρακάτω. # Δρομολόγια για Λήμνο    Δρομολόγια φέρι Κεραμωτή - Θάσος (Λιμένας) Δρομολόγια φέρι Καβάλα - Πρίνος Διαβάστε επίσης :  ⦁ Τεχνητή νοημοσύνη στα ταξίδια: 1 στους 3 Αμερικανούς ακολουθεί τις προτάσεις της ⦁ Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια Σεπτεμβρίου 2025 απο Καβάλα για Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Ικαρία Βρείτε όλα τα δρομολόγια ferry προς Θάσο , τιμές εισιτηρίων κα...