Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τέλος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία -Οι απαγορεύσεις στην Ελλάδα, τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί

Τη λήψη μέτρων για τη μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα πλοία συστήνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω εγκυκλίου.

Για τα καλά έχει φουντώσει τους τελευταίους μήνες η συζήτηση για τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία, με αφορμή κάποια περιστατικά πυρκαγιάς που δείχνουν να προκλήθηκαν από τις μπαταρίες των ηλεκτρικών ΙΧ.

Άφιξη φέρι στη Κεραμωτή - φωτογραφία αρχείου

Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, μάλιστα, στο εξωτερικό έχουν υψώσει απαγορευτικό στη μεταφορά των μηδενικών ρύπων ΙΧ, τα οποία συν τω χρόνω αυξάνουν τη δημοφιλία τους, αποκτώντας όλο και περισσότερους θιασώτες.

Τι ισχύει στην Ελλάδα;
Στη χώρα μας το τοπίο διαλευκάνθηκε σε μεγάλο βαθμό με εγκύκλιο που εξέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα «Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ- Ο/Γ πλοία».

Σημειώνεται ότι στην εγκύκλιο δεν ορίζεται η υποχρεωτική λήψη μέτρων, αλλά δίνονται κατευθυντήριες γραμμές και γίνονται συστάσεις προς τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Ειδικότερα συστήνεται τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως και τα υπόλοιπα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα (υβριδικά, και όσα χρησιμοποιούν συστήματα CNG και LPG) να μπορούν να μεταφέρονται με επιβατηγά και φορτηγά-οχηματαγωγά πλοία, αρκεί να μην είναι ασυνόδευτα, την ίδια ώρα που συστήνεται να απαγορεύεται η φόρτισή τους επί του πλοίου.

Προληπτικά μέτρα
⦁Κατά τη φόρτωση στο πλοίο των ηλεκτρικών και των υπόλοιπων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα θα πρέπει να επισημαίνεται ο τύπος κινητήρα τους, η θέση τους επί του πλοίου αλλά και να τοποθετείται από το πλήρωμα κατάλληλη σήμανση σε εμφανές σημείο των οχημάτων (π.χ. παρμπρίζ).

⦁Να επισημαίνεται στους επιβάτες-οδηγούς η ανάγκη για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Να μη μεταφέρονται όσα είναι ασυνόδευτα, όπως και αυτά που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους, στις μπαταρίες ή στις δεξαμενές τους. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.

⦁Παράλληλα, κατά τη φόρτωσή τους πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν το βάρος του, και ειδικά των ηλεκτρικών οχημάτων που είναι κατά 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

⦁H φόρτωση πρέπει να γίνεται σε μέρος όπου καλύπτεται από το υφιστάμενο κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων.

⦁Εξασφάλιση της λειτουργίας του συστήματος τεχνητού αερισμού και εξαερισμού του χώρου φόρτωσης (εφόσον είναι κλειστός χώρος φορτίου ro-ro ή ειδικής κατηγορίας όπως ορίζεται στην Οδηγία 2009/45/ΕΚ) κατά την φόρτωση – εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου. Ακόμα να προτιμάται η φόρτωση σε ανοικτούς χώρους, εφόσον υπάρχουν τέτοιοι και είναι πρακτικά εφικτό.

Συνεχής εποπτεία των ηλεκτρικών ΙΧ
Η εγκύκλιος συστήνει ότι πέρα από περιπολίες να υπάρχει επαγρύπνηση των αγημάτων πυρασφάλειας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα επί του πλοίου με έμφαση στους χώρους στοιβασίας τους.

Ακόμα και σε ένα πλοίο που δεν επιβάλλονται περιπολίες, εφόσον υπάρχει όχημα με εναλλακτικά καύσιμα σε αυτό οι περιπολίες πρέπει να γίνονται. Επίσης, ζητά τον εφοδιασμό όλων των πλοίων με τουλάχιστον 2 κατάλληλες φορητές συσκευές θερμικής απεικόνισης, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται από τα μέλη του πληρώματος που εκτελούν τις περιπολίες, με 2 τουλάχιστον φορητούς ανιχνευτές τοξικών ή και εύφλεκτων αέριων, αλλά και εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης (CCTV) σε όλους τους χώρους οχημάτων.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητά την εξοικείωση του πληρώματος που εκτελεί περιπολίες στον εντοπισμό εστιών κινδύνου και στις τεχνικές πυρόσβευσης, αλλά και τον εφοδιασμό του του πληρώματος που συμμετέχει στις περιπολίες με συσκευή θερμικής απεικόνισης και εξοπλισμό ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων και εξοικείωση στην ορθή χρήση τους.

Αντιμετώπιση πυρκαγιάς
Τέλος, μεταξύ άλλων συστήνεται ο εφοδιασμός των πλοίων με τουλάχιστον 2 ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων σε κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων (AFVs), με τουλάχιστον 2 εξαρτύσεις πυροσβέστη και με αυτόνομες αναπνευστικές συσκευές.

πηγή >> carandmotor.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δρομολόγια Θάσου ανά εταιρία από 1 έως 8 Ιουνίου 2025

🏖️Καλοκαιρινά Δρομολόγια ferry Καβάλα – Θάσος 2025 Τα θερινά δρομολόγια ferry προς Θάσο  ξεκινούν από την 1η Ιουνίου 2025 και ισχύουν για όλη τη καλοκαιρινή περίοδο, εξυπηρετώντας καθημερινά χιλιάδες επιβάτες που ταξιδεύουν από και προς το νησί. Το πρόγραμμα ferry έχει διαμορφωθεί με γνώμονα την αυξημένη ζήτηση της τουριστικής περιόδου και καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τόσο των επισκεπτών όσο και των κατοίκων της περιοχής. 🚢 Δρομολόγια Κεραμωτή – Λιμένας Θάσου Στην κύρια ακτοπλοϊκή γραμμή Κεραμωτή – Θάσος (Λιμένας) πραγματοποιούνται πλέον 40 δρομολόγια καθημερινά από κάθε λιμάνι , με αναχωρήσεις ανά τριάντα λεπτά περίπου,  από τις 04:15 τα ξημερώματα έως και τις 00:00 (μεσάνυχτα) . Πρόκειται για την πιο συχνή σύνδεση με φέρι από Κεραμωτή για Θάσο , ιδανική για αυθημερόν επισκέψεις, γρήγορες μετακινήσεις και ευελιξία στα ταξίδια σας. Οι ναυτιλιακές εταιρείες εκτελούν δρομολόγια με μεγάλη συνέπεια και ακρίβεια. ⛴ Δρομολόγια Καβάλα – Πρίνος Θάσου Η γραμμή Καβάλα – Π...

Δρομολόγια Θάσου ανά εταιρία από 21 έως 27 Απριλίου 2025

Αναλυτικά τα δρομολόγια φέρι (ferryboat) για τις γραμμές: ⦁Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου & ⦁Καβάλα - Πρίνος Δρομολόγια Κεραμωτή - Θάσος Από τη 1η Απριλίου 2025, τα δρομολόγια των φέρι στη γραμμή Κεραμωτή - Θάσος έχουν αυξηθεί σε 60 καθημερινά, με 30 αναχωρήσεις από κάθε λιμάνι, από τα 40 που ήταν μέχρι τέλη Μαρτίου 2025. Οι αναχωρήσεις γίνονται σχεδόν κάθε μισή ώρα, από τις 04:30 το πρωί έως τις 22:30 το βράδυ. Δρομολόγια Καβάλα - Πρίνος Τα δρομολόγια των φέρι στη γραμμή Καβάλα - Πρίνος παραμένουν στα 6 καθημερινά, με 3 αναχωρήσεις από κάθε λιμάνι, έως τις 31 Μαΐου 2025. Οι αναχωρήσεις γίνονται από τις 07:15 το πρωί έως τις 17:30 το απόγευμα και εκτελούνται από 4 ναυτιλιακές εταιρείες. Δείτε τις τιμές εισιτηρίων >> εδώ Δρομολόγια φέρι Κεραμωτή - Θάσος (Λιμένας) Δρομολόγια φέρι Καβάλα - Πρίνος Διαβάστε επίσης :  ⦁ Πρίνος Θάσου: Χωρίς βοήθεια οι κάτοικοι καθαρίζουν τον δρόμο για το μοναστήρι ⦁ Τοπικό Δημοψήφισμα για την Αποθήκευση CO2 στον Πρίνο – Παρέμβαση Δημοτών Θάσου ⦁ Πάσχα...

Δρομολόγια Θάσου ανά εταιρία από 9 έως 15 Ιουνίου 2025

Η εβδομάδα του Αγίου Πνεύματος (10–16 Ιουνίου 2025) φέρνει αυξημένη τουριστική κίνηση στα δρομολόγια ferry Καβάλας – Θάσου . Τα θερινά προγράμματα συνεχίζονται με πυκνές αναχωρήσεις, ειδικά στη γραμμή Κεραμωτής – Λιμένα , που εξυπηρετεί κάθε 30 λεπτά από νωρίς το πρωί έως τα μεσάνυχτα. 🔹 Κεραμωτή – Λιμένας Θάσου: έως 40 δρομολόγια ημερησίως 🔹 Καβάλα – Πρίνος Θάσου: 10 δρομολόγια την ημέρα 📆 Προτείνεται έγκαιρη άφιξη στο λιμάνι, σωστή ενημέρωση και καλή διάθεση για τις ημέρες με υψηλή πληρότητα . Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα δρομολόγια ανά ημέρα και εταιρεία . #Δρομολόγια για Λήμνο Δρομολόγια φέρι Κεραμωτή - Θάσος (Λιμένας) Δρομολόγια φέρι Καβάλα - Πρίνος Διαβάστε επίσης :  ⦁ 10 πράγματα που μόνο στο ferry για Θάσο θα δεις να κουβαλάνε ⦁ Τροχόσπιτα και Αυτοκινούμενα στην Ελλάδα: Νέοι Κανόνες Στάθμευσης, Πρόστιμα & Αντιδράσεις από Φορείς ⦁ Αργίες 2025: Τριήμερα, Τετραήμερα & Στατιστικά Αν ψάχνετε για δρομολόγια ferry Καβάλα – Θάσος , τιμές φέρι , αναχωρήσεις...