Tαξιδέψτε με την Aegean Airlines -
Κλείστε αεροπορικά εισιτήρια από €25*
Κάντε κλικ >> εδώ
Ενοικίαση αυτοκινήτων στη Θάσο
Χωρίς Πιστωτική Κάρτα, Χωρίς Καμία Εγγύηση 
με Πλήρη Ασφάλεια 
με Μηδενική Απαλλαγή σε ΟΛΕΣ τις κρατήσεις

Ένα ιστιοφόρο με ιστορία 111 ετών επιστρέφει στην ενεργό δράση σαν φορτηγό πλοίο

Το De Tukker, το οποίο το διαχειρίζεται η ολλανδική startup Eco Clipper, είναι ένα πρωτότυπο και μέρος μιας αναπτυσσόμενης επιχείρησης φορτίου με ιστιοφόρα, η οποία εστιάζει να αναδείξει τη φιλική προς το περιβάλλον ναυτιλία.


Έχοντας αναχωρήσει από το Άμστερνταμ, η εταιρεία αναφέρει ότι το De Tukker διασχίζει με επιτυχία αυτή την στιγμή τον Βισκαϊκό Κόλπο.

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ λανσάρεται για να αναδείξει τη δυνατότητα της χρήσης των πανιών για την μεταφορά φορτίων.

Μετά από ανακατασκευή και δοκιμές στη θάλασσα, το De Tukker κινείται και πάλι με την βοήθεια ενός πανιού 300 τετραγωνικών μέτρων. Έχει μήκος 40 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει περίπου 70 κυβικά μέτρα φορτίου, ή φορτίο ισοδύναμο με 50 έως 70 τόνων. Διαθέτει καταλύματα για έως και 12 ανθρώπους.

«Μετά από μια περίοδο ενός έτους εξειδικευμένης ανακατασκευής από τα δικά μας συνεργεία και τους ανθρώπους του ναυπηγείου Talsma, ήταν μεγάλη χαρά που παρακολούθησα τον De Tukker να αποπλέει προς τον ορίζοντα», δήλωσε ο Jorne Langelaan, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της EcoClipper. «Αυτό είναι το επόμενο βήμα για την επιστροφή στις μεταφορές μεγάλης κλίμακας με ιστιοφόρα πλοία στη θάλασσα».

Ο Langelaan ξεκίνησε την εταιρεία το 2018 με το όραμα να κατασκευάσει ένα σύγχρονο ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο. Η Eco Clipper απέκτησε το πρώτο της πλοίο, το De Tukker, τον Ιανουάριο του 2022.

Το συγκεκριμένο πλοίο kατασκευάστηκε το 1912 ως Harle Tiefand, και έκανε για πολλά χρόνια ταξίδια ως παράκτιο εμπορικό πλοίο.

Το σκάφος, το οποίο διαθέτει δύο ιστούς, τη δεκαετία του 1980 λειτούργησε ως εκπαιδευτικό ιστιοφόρο. Παροπλίστηκε μετά από ένα ατύχημα το 2011 με τον τότε ιδιοκτήτη να σχεδιάζει να το μετατρέψει σε πλωτό σπίτι.

Το πλοίο πήγε στο ναυπηγείο στις αρχές του 2022 για επισκευή. Μεταξύ άλλων η γενική επισκευή περιελάβανε την αντικατάσταση ολόκληρου του υποβρύχιου κύτους. Μετά από επτά μήνες ανακατασκευής στο ναυπηγείο Talsma, το De Tukker απέπλευσε ξανά στις 12 Νοεμβρίου 2022. Μεταφέρθηκε σε αγκυροβόλιο στο Museum Harbor Willemsoord όπου ολοκληρώθηκαν πρόσθετες εργασίες χάλυβα, ξύλου και εξαρτισμού.

Το πλοίο απέπλευσε από το Άμστερνταμ, και σύμφωνα με την Eco Clipper, μεταφέρει σοκολάτα, ενώ επιβαίνουν πέντε μέλη του πληρώματος και πέντε εκπαιδευόμενοι.
Κατευθύνεται για το Πόρτο της Πορτογαλίας όπου αναμένεται να φτάσει γύρω στις 13 Μαΐου και να φορτώσει ένα φορτίο κρασί και ελαιόλαδο. Αυτό είναι το πρώτο ταξίδι του πλοίου. Οι προγραμματισμένοι προορισμοί του De Tukker είναι το Πόρτο, το Noirmoutier, το Saint Nazaire, το Penzance, το Torquay και το Λονδίνο. Ανάλογα με τις ανάγκες των εξαγωγέων και των καταναλωτών, η EcoClipper μπορεί να προσθέσει επιπλέον λιμάνια στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Το πρώτο φορτίο είναι σοκολάτα που παράγεται από μια Ολλανδική σοκολατοποιία και προορίζεται για ευρωπαϊκή διανομή από τους ναυλομεσίτες φορτίου μέσω ιστιοφόρων New Dawn Traders.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το κακάο που χρησιμοποιήθηκε στη διαδικασία παραγωγής της σοκολάτας μεταφέρθηκε από τη Δομινικανή Δημοκρατία από ένα άλλο ιστιοφόρο φορτηγό πλοίο, το Tres Hombres. Ο στόχος είναι η κατασκευή ενός προϊόντος κρατώντας ταυτόχρονα ένα ελάχιστο επίπεδο εκπομπών κατά τη μεταφορά του.

Η Eco Clipper εργάζεται επίσης πάνω στο όραμά της για ένα νέο πρωτότυπο σχέδιο, το EcoClipper500. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα είναι ένα υπερσύγχρονο ιστιοφόρο με τρεις τετράγωνους ιστούς και συνολική επιφάνεια πανιών 976 τετραγωνικών μέτρων. Η ιδέα είναι η κατασκευή ενός πλοίου που θα μεταφέρει 500 τόνους φορτίου, έχοντας την δυνατότητα να έχει 36 εκπαιδευόμενους και 12 επιβάτες, ενώ το πλήρωμα θα είναι 12 άτομα.

Αρκετές άλλες εξειδικευμένες εταιρείες έχουν επίσης εμφανιστεί και διαχειρίζονται μικρά ιστιοφόρα για τη μεταφορά εμπορικού φορτίου. Μεγαλύτερα εμπορικά σχέδια αναπτύσσονται επίσης στο πλαίσιο της προσπάθειας δημιουργίας μιας σύγχρονης ναυτιλιακής βιομηχανίας φορτίου μηδενικών εκπομπών.



Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 1-10-2024 έως 6-10-2024

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 23-9-2024 έως 30-9-2024

Μείωση Δρομολογίων φέρι στη Γραμμή Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου από τη 1η Οκτωβρίου 2024

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 16-9-2024 έως 22-9-2024

Μειώσεις Ναύλων στη Γραμμή Κεραμωτή – Λιμένας Θάσου: Οικονομικές Λύσεις για Μόνιμους Κατοίκους

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 2-9-2024 έως 8-9-2024

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 9-9-2024 έως 15-9-2024

Μείωση Δρομολογίων φέρι στη Γραμμή Καβάλα - Πρίνος Θάσου από τις 18 Σεπτεμβρίου

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 26-8-2024 έως 1-9-2024

Δρομολόγια φέρι, Καβάλα - Πρίνος Θάσου & Κεραμωτή - Λιμένας Θάσου, ανά εταιρία από 29-7-2024 έως 4-8-2024

KavalaNews.gr | online