Tαξιδέψτε με την Aegean Airlines -
Κλείστε αεροπορικά εισιτήρια από €25*
Κάντε κλικ >> εδώ
Ενοικίαση αυτοκινήτων στη Θάσο
Χωρίς Πιστωτική Κάρτα, Χωρίς Καμία Εγγύηση 
με Πλήρη Ασφάλεια 
με Μηδενική Απαλλαγή σε ΟΛΕΣ τις κρατήσεις

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΘΑΣΟΥ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ


Μέτωπο δήμου-ναυτεργατών κατά της υποβάθμισης της γραμμής Καβάλας-Πρίνου
 Το κλίμα οργής στο νησί για την πολιτική των ναυτιλιακών εταιριών αποτυπώθηκε
στις τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων όλων των παρατάξεων
Σε ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας για την υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου-Καβάλας από τις ναυτιλιακές εταιρίες κατέληξε χθες  το Δημοτικό Συμβούλιο Θάσου, ανταποκρινόμενο σε αίτημα που υπέβαλαν οι ναυτεργάτες, μέσω του ενιαίου συνδικάτου ναυτεργατών Ν. Καβάλας. Ωστόσο η απόφαση που λήφθηκε δεν αποτέλεσε «άλλο ένα ψήφισμα», αλλά μια πολιτική απόφαση η οποία προβλέπει πλήρη στήριξη στους ναυτεργάτες και συγκεκριμένα: Απαίτηση του Σώματος να αποσυρθούν οι μηνύσεις που υπέβαλε σε βάρος των εργαζόμενων η «Κοινοπραξία» συμφερόντων Γ. Μητσόπουλου, παρουσία του δημάρχου Κώστα Χατζηεμμανουήλ στην επικείμενη δίκη των ναυτεργατών, περαιτέρω διερεύνηση των δυνατοτήτων διαδημοτικών συνεργασιών για δρομολόγηση σκάφους και τη διεκδίκηση αλλαγής του νομικού πλαισίου ώστε οι Δήμοι να συναποφασίζουν για το πρόγραμμα των δρομολογίων.

Οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων

Στη συνεδρίαση παρέστησαν εκ μέρους του συνδικάτου ναυτεργατών ο πρόεδρός του, Μάλαμας Μαλαμίδης, ο γραμματέας Μπάμπης Μπαμπαλής και ο Λάμπρος Λαμπρινίδης, ενώ παρών ήταν και ο πρώην πρόεδρος του συνδικάτου, συνταξιούχος πλέον, Αλέκος Λουβουλούδης. Στο αίτημα των ναυτεργατών να τεθεί προς συζήτηση το θέμα ανταποκρίθηκε τόσο η δημοτική Αρχή, που έφερε το θέμα εκτάκτως προς συζήτηση, όσο και οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι τοποθετήθηκαν με αρκετές παρατηρήσεις.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης, Σταύρος Αραπάκης, τόνισε ότι από τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια εξαρτάται όλη η τοπική οικονομία αλλά και η ποιότητα ζωής των κατοίκων, ενώ έκανε λόγο για «κατάκτηση» όταν αναφέρθηκε στην περσινή απόφαση για διατήρηση των κυριακάτικων δρομολογίων. Από την ίδια παράταξη, ο Γιάννης Πλαφαδέλης σχολίασε ότι απουσίαζαν από τη συνεδρίαση οι εκπρόσωποι των δύο ναυτιλιακών εταιριών, την ώρα που αρκετοί πολίτες παρέστησαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, κινούμενοι από απλό ενδιαφέρον. «Είμαστε κάθε χρόνο στο ίδιο έργο θεατές», σχολίασε ο κ. Πλαφαδέλης, εκφράζοντας και την απαισιοδοξία του για ουσιαστική λύση του προβλήματος. Ο Κώστας Μαντέχος ζήτησε από τη δημοτική αρχή να εκφραστεί με συγκεκριμένο τρόπο και όχι γενικόλογα απέναντι στις ποινικές διώξεις των ναυτεργατών.

Ο Μηνάς Βλαστάρης σχολίασε ότι ναι μεν υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που επιβάλλουν τη λήψη μέτρων από τις εταιρίες, ωστόσο σημείωσε ότι «από ένα σημείο και μετά η λήψη μέτρων πιέζει την ίδια την κοινωνία». Πρότεινε στη δημοτική αρχή να ζητήσει τροποποίηση του νομικού πλαισίου που ισχύει από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, ώστε ο δήμος να έχει έστω γνωμοδοτικό ρόλο στα δρομολόγια.

Ο αντιδήμαρχος Νότιας Θάσου, Παναγιώτης Ραφτόπουλος, γιατρός στο επάγγελμα, μίλησε για τεράστια ανασφάλεια που αισθάνονται οι πολίτες σε θέματα υγείας, υποστήριξε ότι οι δύο συγκεκριμένες εταιρίες δε μπορεί να λειτουργούν μόνο με οικονομικά κριτήρια και υπενθύμισε ότι έχουν ή πρέπει να έχουν και κοινωνικό ρόλο.

Ο πρώην αντιδήμαρχος και πρώην κοινοτάρχης Θεολόγου, Σωτήρης Μαλλιαρός, στην παρέμβαση που έκανε υποστήριξε ότι η ΑΝΕΘ πρέπει να αλλάξει όνομα κι από ναυτιλιακή εταιρία Θάσου που ονομάζεται να μετονομαστεί σε ναυτιλιακή εταιρία Λιμένα (ΝΕΛ), αφού σήμερα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της πρωτεύουσας και όχι του συνόλου του νησιού. «Εδώ και 10 χρόνια δεν έχει πέσει δεκάρα τσακιστή στο λιμάνι του Πρίνου. Ασχοληθήκαμε πολλές φορές με το θέμα αλλά νομίζω δεν κάναμε τίποτα. Οι εταιρίες σκέφτονται μόνο την κερδοφορία τους και πρέπει να κινηθούμε πιο δραστικά», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Οι ναυτεργάτες ήταν πάντα πρωτεργάτες στις κινητοποιήσεις για περισσότερα δρομολόγια, ουσιαστικά ήταν πρωτεργάτες για την ανάπτυξη του τόπου».

Ο Νίκος Χρυσάφης επανέλαβε την πάγια θέση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελούν δημόσιο αγαθό, δήλωσε ότι συμφωνεί με το όλο πνεύμα στήριξης των ναυτεργατών στον αγώνα τους και κάλεσε τον κόσμο να συμμετάσχει στην κινητοποίηση που οργανώνει το ΠΑΜΕ για τις 23 Φλεβάρη στο λιμάνι του Λιμένα.

Στο πλευρό των ναυτεργατών ο δήμαρχος

Αίσθηση προκάλεσε η μη συμμετοχή του τέως δημάρχου Λευτέρη Μερέση στο διάλογο που αναπτύχθηκε.
Συνοψίζοντας τις θέσεις που διατυπώθηκαν, ο δήμαρχος Κώστας Χατζηεμμανουήλ, είπε: «Όταν μιλάμε για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μιλάμε για ένα κοινωνικό αγαθό. Όταν μιλάμε για τις ναυτιλιακές εταιρίες δε μπορούμε να μιλάμε μόνο για κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δε μπορούμε να ανεχτούμε άλλο φαινόμενα μονοπωλιακά. Διεκδικούμε την ανάπτυξη του νησιού. Οι ναυτεργάτες ζητούν τα αυτονόητα. Μέσα από τον αγώνα τους, εκτός από τον επιούσιο, διεκδικούν για λογαριασμό όλων των Θασίων ανάπτυξη και καλύτερη ποιότητα ζωής».

Ο κ. Χατζηεμμανουήλ ανακοίνωσε στο Σώμα ότι θα είναι παρών στη δίκη 37 ναυτεργατών και πολιτών, την 1η Απριλίου 2011. Στη συγκεκριμένη δίκη, οι ναυτεργάτες κατηγορούνται για παρακώλυση συγκοινωνιών όταν την 11η Μαρτίου 2010, ημέρα πανεργατικής πανελλαδικής απεργίας, εμπόδισαν τον απόπλου των σκαφών «Παναγία Θάσου» και «Άγιος Ραφαήλ». Με προφορική εντολή εισαγγελέα, εκείνη την ημέρα δεν έγιναν συλλήψεις. Ωστόσο, η «Κοινοπραξία» Μητσόπουλου κινήθηκε νομικά και σήμερα ζητά επιπλέον αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη. Την απόφαση για έμπρακτη υποστήριξη των ναυτεργατών, την ημέρα της δίκης, υπερψήφισε ομόφωνα το Σώμα, εξουσιοδοτώντας το δήμαρχο να προβεί και σε σειρά ενεργειών, όπως: διεκδίκηση της αλλαγής του νομικού πλαισίου ώστε οι αρμοδιότητες του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) να μεταφερθούν στο Δήμο και την Περιφέρεια, αλλά και διερεύνηση των δυνατοτήτων για διαδημοτικές συνεργασίες, με στόχο τη δρομολόγηση σκάφους. Στο σημείο αυτό, ο Σταύρος Αραπάκης, συμπλήρωσε ότι θα ήταν προτιμότερο οι επαφές να μη γίνουν μόνο με το Δήμο Καβάλας, αλλά να γίνουν κρούσεις και στους Δήμους Παγγαίου και Νέστου, αφού κι αυτοί έχουν συμφέροντα λόγω των λιμανιών Ν.Περάμου και Κεραμωτής αντίστοιχα.

δημοσιεύτηκε στην "ΕΒΔΟΜΗ" στις 17/2/2011

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 22-4-2024 έως 28-4-2024

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 15-4-2024 έως 21-4-2024

Δρομολόγια φέρι ανά εταιρία από 8-4-2024 έως 14-4-2024

«MyCoast»: Νέα ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες

Ορίστηκαν τα πρόστιμα για παρεμπόδιση πρόσβασης στη θάλασσα, τον αιγιαλό και την παραλία

Η Tripadvisor απέκλεισε αριθμό ρεκόρ 2 εκατομμυρίων ψεύτικων κριτικών το 2023

Πρόγραμμα του Ποδηλατικού Διήμερου Θάσου στις 27 και 28 Απριλίου 2024

Καταγραφή του ίδιου φυσητήρα στη θαλάσσια τέφρο ανάμεσα στην Ικαρία, τη Σάμο και τη Χίο

Τι ισχύει για το δώρο Πάσχα των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα

198 «Απάτητες παραλίες» σε όλη τη χώρα - Δεν παραχωρούνται, δεν μπαίνουν ξαπλώστρες όλες οι απαγορεύσεις

KavalaNews.gr | online