Να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύουν πολλά μικρά νησιά του Αιγαίου από την 1η Νοεμβρίου 2010, καθώς τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις που έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
και ακόμη δεν έχει προγραμματισθεί να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) προκειμένου να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις. Η καθυστέρηση, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, οφείλεται στο αλαλούμ που επικρατούσε στο τριχοτομημένο, μέχρι πρότινος, υπουργείο όπως επίσης και στο γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν καθορισθεί οι αρμοδιότητες στο νέο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Ειδικότερα, δεν έχει ορισθεί ακόμη ο αρμόδιος γενικός γραμματέας ο οποίος θα μπορεί, βάσει του νόμου, να συγκαλέσει το ΣΑΣ και να καθορισθούν οι νέες συμβάσεις για τη χρονική περίοδο από 1ης Νοεμβρίου 2010 έως και 31η Οκτωβρίου 2011.
Σε περίπτωση που δεν προλάβει να συνεδριάσει το ΣΑΣ ο κ. Γ. Διαμαντίδης, προκειμένου να μην αφήσει τα μικρά νησιά χωρίς πλοία, θα πρέπει να προχωρήσει σε απευθείας αναθέσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έως ότου καθορισθούν οι νέες συμβάσεις.
Να σημειωθεί ότι υπάρχει ακόμη ο κίνδυνος να μη βρεθούν ακτοπλοϊκές εταιρείες που να επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τις «άγονες» γραμμές για δύο κυρίως λόγους: Πρώτον, διότι θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις είναι χαμηλές και δεν καλύπτουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών και δεύτερον, διότι η Πολιτεία, όπως έχει καταγγείλει με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), καθυστερεί να καταβάλλει τις επιδοτήσεις έως και οκτώ μήνες, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες, συνήθως οι μικρές, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας.
αναδημοσίευση από theseanation.gr
και ακόμη δεν έχει προγραμματισθεί να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) προκειμένου να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις. Η καθυστέρηση, σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους, οφείλεται στο αλαλούμ που επικρατούσε στο τριχοτομημένο, μέχρι πρότινος, υπουργείο όπως επίσης και στο γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν καθορισθεί οι αρμοδιότητες στο νέο υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Ειδικότερα, δεν έχει ορισθεί ακόμη ο αρμόδιος γενικός γραμματέας ο οποίος θα μπορεί, βάσει του νόμου, να συγκαλέσει το ΣΑΣ και να καθορισθούν οι νέες συμβάσεις για τη χρονική περίοδο από 1ης Νοεμβρίου 2010 έως και 31η Οκτωβρίου 2011.
Σε περίπτωση που δεν προλάβει να συνεδριάσει το ΣΑΣ ο κ. Γ. Διαμαντίδης, προκειμένου να μην αφήσει τα μικρά νησιά χωρίς πλοία, θα πρέπει να προχωρήσει σε απευθείας αναθέσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έως ότου καθορισθούν οι νέες συμβάσεις.
Να σημειωθεί ότι υπάρχει ακόμη ο κίνδυνος να μη βρεθούν ακτοπλοϊκές εταιρείες που να επιθυμούν να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τις «άγονες» γραμμές για δύο κυρίως λόγους: Πρώτον, διότι θεωρούν ότι οι επιδοτήσεις είναι χαμηλές και δεν καλύπτουν το λειτουργικό κόστος των εταιρειών και δεύτερον, διότι η Πολιτεία, όπως έχει καταγγείλει με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), καθυστερεί να καταβάλλει τις επιδοτήσεις έως και οκτώ μήνες, με αποτέλεσμα ορισμένες εταιρείες, συνήθως οι μικρές, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα βιωσιμότητας.
αναδημοσίευση από theseanation.gr