Οι διακοπές άρχισαν κι όλο κάποιο νησάκι θα επισκεφθούμε. Φυσικά για να πάμε στο νησί της επιλογής μας θα πάρουμε το πλοίο κάποιας εταιρίας.
Γνωρίζουμε άραγε ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά; Για να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων ας δούμε ποια είναι τα Δικαιώματά μας ως επιβάτες σ’ ένα πλοίο.
Καταρχήν να ξεκινήσουμε από την τιμή των εισιτηρίων που κάνει το ταξίδι μας πανάκριβο φέτος . Αν παρόλα αυτά αντέχει το βαλάντιο μας για τα υπέροχα νησιά μας πρέπει να ξέρουμε ότι: Η τιμή του εισιτηρίου εξαρτάται
Ø Την ημέρα
Ø Την ώρα.
Ø Την θέση
Ø Από τον τόπο προορισμού και.
Ø Από την Εταιρεία..
Ψάξτε λοιπόν να βρείτε πχ -εισιτήριο Τρίτη και ημερήσιο-, θα σας έρθει φτηνότερο.
Υπολογίστε αν σας συμφέρει να μεταφέρεται το αυτοκίνητο σας ή να νοικιάσετε στο νησί που θα πάτε.
Επιπλέον το ταξίδι σας χωρίς αυτοκίνητο σας βοηθάει να βρείτε πιο εύκολα εισιτήριο και να αλλάξετε και προορισμούς
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω το ποσό που είχατε καταβάλει. Αν η ταλαιπωρία σας ήταν υπερβολική (κατά την διάρκεια καθυστέρησης του πλοίου) μπορείτε να διεκδικήσετε και αποζημίωση.
Εάν δεν ταξιδέψετε και ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου. Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.
Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
Οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής ευθύνεται ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο στα 736,70 € ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.
Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.
Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.
10. Τι ισχύει στις καντίνες των πλοίων
Ø Θα κάνετε σημαντική οικονομία αν προτιμήσετε προϊόντα διατίμησης
Ø Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους
Ø Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων
Ø Προσοχή τα παρακάτω είδη είναι σε διατίμηση. Πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχουν στην καντίνα κάθε πλοίου. Ο καταναλωτής να επιμένει να λαμβάνει τα προϊόντα αυτά στις τιμές της διατίμησης:
Εμφιαλωμένο νερό 500ml
έως 0.50 €
Εμφιαλωμένο νερό 750ml
έως 0.70 €
Τοστ με ζαμπόν + τυρί
έως 1.80 €
Τοστ με τυρί
έως 1.60 €
Σάντουιτς με ζαμπόν + τυρί
έως 1.70 €
Σάντουιτς με τυρί
έως 1.50 €
Ελληνικός καφές (μονός)
έως 1.60 €
Καφές φίλτρου γαλλικός (μονός)
έως 1.60 €
Καφές εσπρέσσο (μονός)
έως 1.70 €
Καφές στιγμιαίος(νες καφέ, φραπέ)
έως 1.60 €
Τσάϊ σε ρόφημα
έως 1.60 €
Οι παραπάνω τιμές είναι τελικές. Ισχύουν μόνο γι’ αυτούς που σερβίρονται όρθιοι στο κυλικείο.
Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει με την προσθήκη γάλακτος.
Οι επιβάτες– καταναλωτές βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, έχουμε δικαιώματα. Πρέπει λοιπόν να τα γνωρίζουμε και να τα διεκδικούμε. Ας μην αφήνουμε να μας θεωρούν εύκολα θύματα.
Εάν παρόλα αυτά αντιμετωπίσετε πρόβλημα απευθυνθείτε στις Ενώσεις Καταναλωτών, στα κατά τόπους Λιμεναρχεία και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τηλ. κέντρο: 210 4191700
-------------------------------------------------
έχουμε ξαναγράψει για το δικαιώματα των ταξιδιωτών πριν δεκαπέντε ημέρες ,από την εκστρατεία της Νομαρχίας Πειραιά, αλλά σας τα γράφουμε ακόμα μία φορά όπως τα βρήκαμε στο facebook από την Ένωση Καταναλωτών Καβάλας