αναδημοσίευση από το theseanation.gr
Μπορεί εν όψει της θερινής περιόδου η εικόνα της ακτοπλοΐας, έστω και με «μερεμέτια» να εμφανίζεται καλή, εν τούτοις οι γνωρίζοντες ανησυχούν για την επόμενη ημέρα, δηλαδή για το πόσες εταιρείες θα είναι σε θέση, μετά τον Σεπτέμβριο, να εκτελούν δρομολόγια.
Όπως, επίσης και πόσο θα κοστίσει στους
Έλληνες φορολογούμενους η εξασφάλιση εκτέλεσης δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου και μετά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο… καθώς πολλαπλασιάζονται οι πιέσεις προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) να αυξηθεί ο αριθμός των «άγονων» γραμμών άρα και το ύψος των επιδοτήσεων που για φέτος θα αγγίξει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Γιατί, λοιπόν, οι επαΐοντες, ανησυχούν για το πολύ κοντινό μέλλον της ακτοπλοΐας;
-Πρώτον: Η πορεία των μικρών ακτοπλοϊκών εταιρειών ΣΑΟΣ , GA Ferries, Kallisti Ferries, NEΛ είναι φθίνουσα και βάσει των δεδομένων που υπάρχουν προκύπτει ότι δύσκολα, οι περισσότερες από αυτές θα είναι σε θέση να εκτελέσουν δρομολόγια και μετά τον Σεπτέμβριο, όταν ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο εάν θα καταφέρουν να δουλέψουν τα πλοία τους και την τρέχουσα θερινή περίοδο.
Ήδη περισσότερα από 22 πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών είναι «δεμένα» για διάφορους λόγους.
Η G.A. Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου έχει να αντιμετωπίσει άμεσα τον πλειστηριασμό καλύτερου πλοίου της. Στις 9 Ιουλίου τελικά θα «βγει στο σφυρί» το «Jet Ferry», στην τιμή των 7 εκατ. ευρώ.
Το πλοίο πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια στις Σποράδες, ενώ θα ακολουθήσει, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές και το «Ανθή - Μαρίνα».
Όσον αφορά τη ΣΑΟΣ λέγεται ότι η Natixis με την Εθνική Τράπεζα θα επισπεύσουν εντός των επόμενων ημερών τις απαιτήσεις ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Βέβαια, η ΣΑΟΣ έχει κάνει αίτηση για την υπαγωγή της στο άρθρο 99 και προστατεύεται από τις κατασχέσεις, αλλά οι δύο τράπεζες εξετάζουν νομικά παράθυρα, προκειμένου να κατασχέσουν και να εκπλειστηριάσουν τα πλοία της εταιρείας.
-Δεύτερον: Στελέχη των μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών ΑΝΕΚ, Μινωικές Γραμμές, Blue Star Ferries Hellenic Sea Ways (HSW) εμφανίζονται προβληματισμένα λόγω των ζημιών που εμφάνισαν οι εταιρείες τους κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009.
Οι συνολικές ζημίες των τεσσάρων μεγάλων εταιρειών ανέρχονται σε 45 εκατ. ευρώ και των έξι μεγαλύτερων φθάνουν τα 60 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικότερα: Η Attica Group είχε στο τρίμηνο ζημίες 14,81 εκατ. ευρώ, η ΑΝΕΚ 14,6 εκατ. ευρώ, οι Μινωικές Γραμμές 5 εκατ. ευρώ και η Hellenic Seaways 8 εκατ. ευρώ.
Αν συνυπολογισθούν οι ζημίες των άλλων δύο εισηγμένων εταιρειών, της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου του κ. Απόστολου Βεντούρη και της ΣΑΟΣ του κ. Φώτη Μανούση, τότε οι συνολικές ζημίες των έξι μεγαλύτερων εταιρειών υπερβαίνουν τα 60 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, προβλήματα υπάρχουν και στις μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική και εξυπηρετούν τα λιμάνια της Νότιας Ιταλίας (Ventouris Ferries του κ. Γιώργου Βεντούρη, Agoudimos Lines, του κ. Αλέξανδρου Δ. Αγούδημου κ.λπ.).
Σύμφωνα με στοιχεία των Λιμεναρχείων της Πάτρας, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας, η κίνηση από και προς τα λιμάνια της Αγκόνας και της Βενετίας εμφανίζει πτώση 10%, ενώ προς τα λιμάνια Μπρίντιζι και Μπάρι η μείωση των φορτηγών ανέρχεται πάνω από το 20%.
Μπορεί εν όψει της θερινής περιόδου η εικόνα της ακτοπλοΐας, έστω και με «μερεμέτια» να εμφανίζεται καλή, εν τούτοις οι γνωρίζοντες ανησυχούν για την επόμενη ημέρα, δηλαδή για το πόσες εταιρείες θα είναι σε θέση, μετά τον Σεπτέμβριο, να εκτελούν δρομολόγια.
Όπως, επίσης και πόσο θα κοστίσει στους
Έλληνες φορολογούμενους η εξασφάλιση εκτέλεσης δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου και μετά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο… καθώς πολλαπλασιάζονται οι πιέσεις προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) να αυξηθεί ο αριθμός των «άγονων» γραμμών άρα και το ύψος των επιδοτήσεων που για φέτος θα αγγίξει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Γιατί, λοιπόν, οι επαΐοντες, ανησυχούν για το πολύ κοντινό μέλλον της ακτοπλοΐας;
-Πρώτον: Η πορεία των μικρών ακτοπλοϊκών εταιρειών ΣΑΟΣ , GA Ferries, Kallisti Ferries, NEΛ είναι φθίνουσα και βάσει των δεδομένων που υπάρχουν προκύπτει ότι δύσκολα, οι περισσότερες από αυτές θα είναι σε θέση να εκτελέσουν δρομολόγια και μετά τον Σεπτέμβριο, όταν ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο εάν θα καταφέρουν να δουλέψουν τα πλοία τους και την τρέχουσα θερινή περίοδο.
Ήδη περισσότερα από 22 πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών είναι «δεμένα» για διάφορους λόγους.
Η G.A. Ferries του κ. Γεράσιμου Αγούδημου έχει να αντιμετωπίσει άμεσα τον πλειστηριασμό καλύτερου πλοίου της. Στις 9 Ιουλίου τελικά θα «βγει στο σφυρί» το «Jet Ferry», στην τιμή των 7 εκατ. ευρώ.
Το πλοίο πέρυσι εκτελούσε δρομολόγια στις Σποράδες, ενώ θα ακολουθήσει, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές και το «Ανθή - Μαρίνα».
Όσον αφορά τη ΣΑΟΣ λέγεται ότι η Natixis με την Εθνική Τράπεζα θα επισπεύσουν εντός των επόμενων ημερών τις απαιτήσεις ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.
Βέβαια, η ΣΑΟΣ έχει κάνει αίτηση για την υπαγωγή της στο άρθρο 99 και προστατεύεται από τις κατασχέσεις, αλλά οι δύο τράπεζες εξετάζουν νομικά παράθυρα, προκειμένου να κατασχέσουν και να εκπλειστηριάσουν τα πλοία της εταιρείας.
-Δεύτερον: Στελέχη των μεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών ΑΝΕΚ, Μινωικές Γραμμές, Blue Star Ferries Hellenic Sea Ways (HSW) εμφανίζονται προβληματισμένα λόγω των ζημιών που εμφάνισαν οι εταιρείες τους κατά το πρώτο τρίμηνο του 2009.
Οι συνολικές ζημίες των τεσσάρων μεγάλων εταιρειών ανέρχονται σε 45 εκατ. ευρώ και των έξι μεγαλύτερων φθάνουν τα 60 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικότερα: Η Attica Group είχε στο τρίμηνο ζημίες 14,81 εκατ. ευρώ, η ΑΝΕΚ 14,6 εκατ. ευρώ, οι Μινωικές Γραμμές 5 εκατ. ευρώ και η Hellenic Seaways 8 εκατ. ευρώ.
Αν συνυπολογισθούν οι ζημίες των άλλων δύο εισηγμένων εταιρειών, της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου του κ. Απόστολου Βεντούρη και της ΣΑΟΣ του κ. Φώτη Μανούση, τότε οι συνολικές ζημίες των έξι μεγαλύτερων εταιρειών υπερβαίνουν τα 60 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, προβλήματα υπάρχουν και στις μικρές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική και εξυπηρετούν τα λιμάνια της Νότιας Ιταλίας (Ventouris Ferries του κ. Γιώργου Βεντούρη, Agoudimos Lines, του κ. Αλέξανδρου Δ. Αγούδημου κ.λπ.).
Σύμφωνα με στοιχεία των Λιμεναρχείων της Πάτρας, της Κέρκυρας και της Ηγουμενίτσας, η κίνηση από και προς τα λιμάνια της Αγκόνας και της Βενετίας εμφανίζει πτώση 10%, ενώ προς τα λιμάνια Μπρίντιζι και Μπάρι η μείωση των φορτηγών ανέρχεται πάνω από το 20%.