Ταυτόχρονα και συντονισμένα οι A.Ν.Ε.Θ. και Ν.Ε.Κ. ζήτησαν από την κυβέρνηση να εγκρίνει μία μεγάλη μείωση των δρομολογίων για το φετινό καλοκαίρι και για την επόμενη περίοδο δηλ. μέχρι το φθινόπωρο του 2011. Με πρόσχημα τη μείωση της κίνησης που παρουσιάστηκε λόγω της κρίσης, αλλά χωρίς να μιλάνε για τα έσοδα και τα κέρδη τους μετά την περυσινή αύξηση των εισιτηρίων, ενώ μπήκαμε στον Ιούνη και θάπρεπε να ισχύσουν τα μειωμένα σε σχέση με το περυσινό καλοκαίρι δρομολόγια σύμφωνα με το πρόγραμμα που αυτές οι ίδιες είχαν αποσπάσει πέρυσι από το αρμόδιο υπουργείο, ζήτησαν πρόσφατα και
πέτυχαν να συνεχίσουν να εφαρμόζονται τα ακόμα πιο μειωμένα δρομολόγια του Μαϊου που πέρασε. Για να το πετύχουν χρησιμοποιούν το τέχνασμα των 10ήμερων παρατάσεων, της μετακύλησης δηλ. μέσα στο καλοκαίρι των δρομολογίων του Μαϊου, τις οποίες έχει δικαίωμα να εγκρίνει η τοπική λιμενική αρχή, μέχρι να πετύχουν την οριστική μείωση από το ίδιο το Υπουργείο.
Όμως πρόκειται για προσχήματα: Καμιά από τις εταιρείες δεν επικαλείται μείωση του τζίρου και κερδών, περιορίζονται και οι δύο αποκλειστικά στο στοιχείο της μείωσης της κίνησης, γιατί αυτό τις εξυπηρετεί για να μας γυρίσουν στην προ του 2000 εποχή των έκτακτων δρομολογίων ανάλογα με το πότε και πόσοι επιβάτες έχουν συγκεντρωθεί και περιμένουν και να μας μετατρέψουν σε εποχιακά εργαζόμενους. Φυσικά δε δίνουν δεκάρα για την εικόνα της Θάσου και τον τουρισμό, αφού ξέρουν πολύ καλά ότι η φήμη ενός νησιού που εξυπηρετείται περιστασιακά δεν αποτελεί τουριστική προβολή.
Η κοινωνία της Θάσου και ειδικά οι επαγγελματίες, παίρνοντας υπόψη τον εκφυλισμό των περυσινών παρεμβάσεων για την διατήρηση των δρομολογίων στα παλιότερα επίπεδα, ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους κι ας αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Εμείς παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας για τις βαθύτερες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην ακτοπλοϊα, συνεχίζουμε να διεκδικούμε διαρκή, τακτική, ασφαλή, άνετη και φθηνή εξυπηρέτηση ολόκληρου του νησιού και δεν δεχόμαστε καμιά μείωση δρομολογίων. Πολύ περισσότερο δεν δεχόμαστε την χειροτέρευση της δικής μας εργασιακής και κοινωνικοασφαλιστικής θέσης, όπου θα οδηγήσουν οι επιχειρούμενες μειώσεις».
Λιμένας Θάσου 14/6/2010
Για τη Διοίκηση
Ο Πρόεδρος: Μαλαμίδης Μάλαμας
Ο Γραμματέας: Μπαμπαλής Χαράλαμπος
(φωτό αρχείου)
πέτυχαν να συνεχίσουν να εφαρμόζονται τα ακόμα πιο μειωμένα δρομολόγια του Μαϊου που πέρασε. Για να το πετύχουν χρησιμοποιούν το τέχνασμα των 10ήμερων παρατάσεων, της μετακύλησης δηλ. μέσα στο καλοκαίρι των δρομολογίων του Μαϊου, τις οποίες έχει δικαίωμα να εγκρίνει η τοπική λιμενική αρχή, μέχρι να πετύχουν την οριστική μείωση από το ίδιο το Υπουργείο.
Όμως πρόκειται για προσχήματα: Καμιά από τις εταιρείες δεν επικαλείται μείωση του τζίρου και κερδών, περιορίζονται και οι δύο αποκλειστικά στο στοιχείο της μείωσης της κίνησης, γιατί αυτό τις εξυπηρετεί για να μας γυρίσουν στην προ του 2000 εποχή των έκτακτων δρομολογίων ανάλογα με το πότε και πόσοι επιβάτες έχουν συγκεντρωθεί και περιμένουν και να μας μετατρέψουν σε εποχιακά εργαζόμενους. Φυσικά δε δίνουν δεκάρα για την εικόνα της Θάσου και τον τουρισμό, αφού ξέρουν πολύ καλά ότι η φήμη ενός νησιού που εξυπηρετείται περιστασιακά δεν αποτελεί τουριστική προβολή.
Η κοινωνία της Θάσου και ειδικά οι επαγγελματίες, παίρνοντας υπόψη τον εκφυλισμό των περυσινών παρεμβάσεων για την διατήρηση των δρομολογίων στα παλιότερα επίπεδα, ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους κι ας αναλάβουν επιτέλους τις ευθύνες τους. Εμείς παραμένουμε σταθεροί στις θέσεις μας για τις βαθύτερες αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην ακτοπλοϊα, συνεχίζουμε να διεκδικούμε διαρκή, τακτική, ασφαλή, άνετη και φθηνή εξυπηρέτηση ολόκληρου του νησιού και δεν δεχόμαστε καμιά μείωση δρομολογίων. Πολύ περισσότερο δεν δεχόμαστε την χειροτέρευση της δικής μας εργασιακής και κοινωνικοασφαλιστικής θέσης, όπου θα οδηγήσουν οι επιχειρούμενες μειώσεις».
Λιμένας Θάσου 14/6/2010
Για τη Διοίκηση
Ο Πρόεδρος: Μαλαμίδης Μάλαμας
Ο Γραμματέας: Μπαμπαλής Χαράλαμπος
(φωτό αρχείου)