Και ξαφνικά η γραμμή Καβάλας - Πρίνου έγινε ζημιογόνα
Η μία ναυτιλιακή εταιρία πούλησε το φέρυ που έκανε τα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής χωρίς να επιφυλαχτεί αν θα δρομολογήσει νέο πλοίο και σε μια κίνηση μεγαλοψυχίας , όπως διαβάζουμε στον τοπικό τύπο, έκανε
«δωρεά» το συγκεκριμένο πλοίο στους τοπικούς φορείς για να αναλάβουν αυτοί τα λειτουργικά έξοδα.
Η δεύτερη εταιρία λαϊκής βάσης ,αλλά εφοπλιστικής νοοτροπίας , δεν θα εγκαταλείψει την γραμμή αλλά δεν μπορεί να έχει ένα πλοίο όλη την ημέρα για να πραγματοποιεί τα δρομολόγια.
Απαντά και στους ναυτεργάτες ότι είναι μια εταιρία μετόχων που σκοπό έχει το κέρδος, και τα κέρδη έρχονται δύσκολα κτλ κτλ, και ότι μια μέρα (πότε θα έρθει αυτή η μέρα;) θα μάθουμε όλοι μας πως λειτουργεί μια εταιρία λαϊκής ,και εφοπλιστικής να συμπληρώσω εγώ, βάσης.
Οι κινήσεις μεγαλοψυχίας των εφοπλιστών να κάνουν «δωρεά» ολόκληρο φέρυ στους τοπικούς φορείς με αντάλλαγμα να πληρώνουν τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου δεν μας πείθουν για τις αγνές προθέσεις τους. Τόσα χρόνια που είχατε κέρδη από την γραμμή ήταν καλά, και τώρα που την καταντήσατε εσείς οι ίδιοι ζημιογόνα χαρίζετε το πλοίο;
Πότε θα μάθουμε επιτέλους εμείς οι απλοί πολίτες Καβαλιώτες , Θάσιοι αλλά και οι χιλιάδες επισκέπτες του νησιού την λειτουργία της εταιρίας λαϊκής βάσης αλλά και το κοινωνικό αγαθό των θαλάσσιων συγκοινωνιών;
Τόσα χρόνια που λειτουργούσατε κύριοι την γραμμή Καβάλας – Πρίνου δεν είχατε κέρδη ; Είχατε και παραείχατε μάλιστα, αλλά θελήσατε να βγάλετε κάτι παραπάνω , να μειώσετε και τα λειτουργικά έξοδα. Μεταφέρατε την γραμμή στην Κεραμωτή , μας πουλήσατε και το παραμύθι της γρήγορης μετάβασης στο νησί και τώρα θέλετε να καταργήσετε την γραμμή του Πρίνου.
Το κόλπο τους ήταν απλό .
Τι είπαν ;
Έχουμε αρκετά κέρδη από την γραμμή Καβάλας – Πρίνου αλλά έχουμε πολλά πλοία δρομολογημένα στην γραμμή, έχουμε μεγάλες καταναλώσεις σε καύσιμα , έχουμε πολλούς ναυτεργάτες , που παρεμπιπτόντως μιλάνε πολύ – ζητάνε πολλά και μας κοστίζουν ακριβά.
Τι μπορούμε να κάνουμε ;
Μεταφέρουμε την γραμμή στην Κεραμωτή , μειώνουμε τον στόλο των φέρυ στα απολύτως απαραίτητα, διώχνουμε κανένα ναυτεργάτη που μας κοστίζει ακριβά – ζητάει πολλά και μιλάει ακόμα περισσότερο , κερδίζουμε και στις καταναλώσεις καυσίμων αφού η διαδρομή είναι μικρότερη κατά το 1/3.
Πως θα το καταφέρουμε ;
«Μεταφέρουμε σιγά σιγά την κίνηση από την Καβάλα στην Κεραμωτή μειώνοντας αντίστοιχα τα δρομολόγια από Καβάλα για Πρίνο, τους παραμυθιάζουμε και για γρήγορη μετάβαση στο νησί. Μία ώρα και είκοσι λεπτά είναι η διαδρομή Καβάλα – Πρίνος ; εικοσιπέντε λεπτά θα τους πούμε την διαδρομή Κεραμωτή – Θάσος και αργότερα που δεν θα έχουν και άλλη επιλογή ανεβάζουμε και άλλο τον χρόνο μετάβασης στα σαράντα με σαρανταπέντε λεπτά για να κερδίζουμε ακόμα περισσότερα και να βγάλουμε και τα έξοδα από την αγορά των νέων πλοίων.
Αυτοί θα μπορούσαν να είναι εν ολίγοις οι φανταστικοί διάλογοι των ναυτιλιακών εταιριών. Ότι ήθελαν το πέτυχαν μπορώ να πω και με το παραπάνω, φτάνει βέβαια να ξεφορτωθούν κανένα πλοίο και κανέναν ναυτεργάτη για να επιτευχτεί ο σκοπός τους στο έπακρο.
Γι ‘ αυτό τον λόγο δεν μας πείθουν οι αγνές τους προθέσεις περί «δωρεάς» του φέρυ στους τοπικούς φορείς , αλλά ούτε και η μετάθεση ευθυνών στους ναυτεργάτες που κοστίζουν ακριβά – ζητάνε πολλά και μιλάνε ακόμα περισσότερο.
Όσο για το κοινωνικό αγαθό των θαλάσσιων συγκοινωνιών που μας προσφέρουν δεν μας το προσφέρουν δωρεάν .
Τα δρομολόγια τα βγάζουν οι ίδιοι ανάλογα με τις ανάγκες τους και όχι ανάλογα των αναγκών της τοπικής κοινωνίας (μαθητές σχολείων) αλλά ούτε και των υπόλοιπων εργαζομένων και επαγγελματιών που αναγκάζονται για την μετάβαση τους από την Καβάλα στην Θάσο να διανύουν το μισό οδικό δίκτυο του νομού (45 χιλιόμετρα).
Όπως επίσης και τα ναύλα τα διαμορφώνουν οι ίδιοι χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς από την πολιτεία αφού πρόκειται για μια ελεύθερη αγορά με αντίστοιχες ευρωπαϊκές οδηγίες.
Ας μην γελιόμαστε όμως ότι με την έλευση μια τρίτης ναυτιλιακής εταιρίας στο παιχνίδι θα δούμε μεγάλες αλλαγές στο τοπίο. Είδαμε και τι κατάληξη είχαν προηγούμενες απόπειρες διάφορων ναυτιλιακών εταιριών.
Αν όμως εμφανιστεί και τρίτη ανταγωνιστική ναυτιλιακή εταιρία στις τοπικές γραμμές για να δρομολογήσει φέρυ από Καβάλα για Πρίνο η ακόμα καλύτερα από Καβάλα για Λιμένα θα την υποστηρίξω όσο μπορώ, αν βέβαια δεν αποδειχτεί ότι σε βάθος χρόνου έχει τα ίδια κίνητρα με τις υπόλοιπες εταιρίες (να μετακινηθεί και αυτή αποκλειστικά στην γραμμή Κεραμωτή – Λιμένα).
Όλα αυτά τα γράφω γιατί αρκετά έσοδα έχουν οι εταιρίες από τις επιχειρηματικές τους κινήσεις. Τα φέρυ έτσι και αλλιώς γεμάτα με ΙΧ και φορτηγά πηγαινοέρχονται στην Θάσο, αφού έχουν συρρικνωθεί τα δρομολόγια ακόμα και από Κεραμωτή. Ευκαιρία να κάνουμε και εμείς λίγο οικονομία στον οικογενειακό μας προϋπολογισμό κάνοντας οικονομία στα καύσιμα που καταναλώνουμε, για να πάμε και να γυρίσουμε στην Κεραμωτή η ακόμα και όταν θέλουμε να μεταβούμε στην νότια Θάσο διασχίζοντας ολόκληρο το οδικό δίκτυο του νησιού.
Διαβάστε επίσης :
Ανακοίνωση Ενιαίου Συνδικάτου Ναυτεργατών νομού Καβάλας